Conversie Optimalisatie

Realiseer meer verkopen door slimme conversie optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Waarom conversie optimalisatie

Uw Website staat online, er komen bezoekers, maar er gebeurt verder niet veel. Af en toe een aanvraag maar veel te weinig, af en toe een bestelling maar ook veel te weinig.

Realiseer een hoger conversieratio

Verbeter tekst, kleur, vorm en de informatiestroom

Verbeter de relevantie van de inhoud van uw Website

Verkoop meer met een 'slimme' Website

De Website werkt dus niet zoals gepland

Conversie optimalisatie kan dan een oplossing bieden. Het probleem is om er achter te komen waar het aan ligt. Ligt het aan de producten, de prijzen, de markt, of is het de Website zelf? Zijn er te weinig bezoekers of zijn er voldoende bezoekers, maar ze vertrekken zonder iets te kopen of aan te vragen? Of ligt het aan de informatiestructuur, de bestelfunctie, de layout? Kortom, er is een groot aantal variabelen die allemaal onder de loep moeten om te zien welke verbeterd kunnen of zelfs moeten worden.

Het conversie optimalisatieproces begint altijd met een analyse. En hiervoor is het noodzakelijk om het beste gereedschap te kiezen. Dit varieert van eenvoudig (en betaalbaar) tot ongelooflijk vergaand (en duur). Voor kleinere bedrijven en organisaties is eenvoudig en betaalbaar vaak de beste weg en misschien wel voldoende.

Allereerst analyseren wij uw markten, producten of diensten en de concurrentie. Is er iets mis met de marketing mix? Zijn de prijzen concurrerend? Hoe werkt het bij de concurrentie? Wat zijn de sterkten en zwakten van de productmix?

Dit omvat tekst, kleur, vorm, informatiestromen, onnatuurlijke links, koppen, beeldmateriaal, kwaliteit van de inhoud van de pagina's. Vervolgens kan klantengedrag worden geanalyseerd. Dit gebeurt meestal via analytische elementen die in de Website worden verwerkt. Hierdoor is er een complete rapportage mogelijk over alles wat bezoekers op de site doen. Waar ze op klikken, welke pagina's ze bezoeken en nog veel meer.

Afhankelijk van beschikbare data, kan het conversie optimalisatieproces beginnen. Teksten, beeldmateriaal, formulieren, bestelprocedure, backoffice, en zo meer.

Om zijn volledige potentieel te bereiken omvat het conversie optimalisatieproces controle van resultaten op regelmatige tijdstippen. Wij maken gebruik van de door u geselecteerde instrumenten om u te voorzien van de informatie die u nodig heeft. Of u kiest de provider, wij stellen alles in zoals gewenst en u neemt daarna zelf het heft in handen.

Het is de bedoeling om het volgende te realiseren:

  1. hogere ratio's van betrokkenheid
  2. hogere conversieratio's
  3. sterkere merkbouw en identiteit
  4. sociaal verdeelbare inhoud
  5. verbeterde marketingkanalen
  6. en meer ...

Conversie Optimalisatie

Meteen CRO'en!